Backpacking Cappadocia, Tyrkiet – Flintstones opfylder Mario World

Ofte Når backpacking du kommer på tværs af en placering på kloden, så godt som du tror “Hvordan kunne jeg ikke forstå, at en placering som dette eksisterede?” Cappadocia Tyrkiet er et af disse steder. Vi viste op til den lille by Gerome på en 12 timers over-nat bus fra Olympos.

Jeg blev vågnet af de allerførste bjælker af sollys, spearing der metode med gardinerne såvel som i bussen omkring 5:00. Da jeg Groggily åbnede mine øjne for at se ud af vinduet, gjorde de ting, jeg så, det var svært at tro, at jeg ikke var i et drømmeunderland. Odd “Fairy Chimneys” spirede fra jorden, omkring 10 varmluftsballoner svævede i morgensolen, såvel som i hele hvide, røde, såvel som Golden Valley blev udskåret klipper samt huler.

Cool rock formationer forstået som “fairy chimneys”. Goreme, Cappadocia, Tyrkiet
En placering som dette er svært at forklare, det er som SuperMario World tilfredsstiller flintstonerne. Talrige kegleformede pinnacles (Fairy Chimneys) er blevet udskåret såvel som udhulet for at lave huse såvel som hoteller. Den ene hvor vi holdt i. Vi har opholdt sig i en stor fascinerende rum i vores rejser, men det vil være svært at toppen af ​​hulrummet på Shoestring Cave Hotel, Gerome.

Det var bedst for budgetplan backpackere. Carved fra lavaindskuds sten (som er de gamle byzantinske huse i byen), vores rum var faktisk inde i en hule. Som var virkelig ret godt med en queen size seng samt et par vinduer til at lade i rigelig lys, holdt rummevæggene af rummet en stor god temperatur inde, når temperaturen steg til 35 grader udenfor.

Vores plads på Shoestring Cave Hotel, Goreme, Cappadocia, Tyrkiet
Den ekstreme topografi af Gerome såvel som Cappadocia blev udviklet masser af årtusinder tilbage, da Mt. Erciyes Dagi udbrud. I betragtning af at den byzantinske folk bosatte sig i området samt skåret mange stenskårne kirker, klostre, tunneler samt huse, når de ligger utallige mennesker. Alle komplekserne forbliver i ekstraordinær tilstand samt masser af de gamle huse såvel som huler er blevet omdannet til hoteller for at lette den nylige tilstrømning i turismen. Gerome selv er den mest fascinerende landsby i byen, da det har de fleste fairy skorstene såvel som det er rimmed af et par af de fineste dale, bjerge, samt vandrestier, vi nogensinde har set. Dette er et bedste sted for vandreture.

Viewpoint i Goreme, Cappadocia, Tyrkiet
Der var så meget at udføre i Cappadocia, som vi måske har opholdt sig der i uger. Vi begrænsede os til at se et par af de primære seværdigheder samt lave nogle gode vandreture. På den allerførste dag gik vi bare rundt om den dejlige by Gerome samt tog i det utrolige drømme-lignende terræn, mens solen var indstilling.

Næste dag tog vi en bus til byen Kaymakli for at se en underjordisk by. Vi har været i Chu Chi Tunnels i Vietnam, hvor soldater levede under jorden i tunneler, mens de kæmpede i krigen, men de var hovedsagelig bare smalle passager samt skjulte pletter. Kaymakli var, da de blev befolket af 3000 kristne, der var forpligtet til at grave et hus for sig selv i jorden for at skjule sig fra de kommende persiske hærer i det sjette såvel som syvende århundrede.

Byen er ikke kun et netværk af tunneler samt huler, der er betydelige værelser, køkkener, hvide vinkældre, kirker, aksler, brønde, samt lige heste stalde alle udviklede en utrolig 8 niveauer, 100 m under jorden! At gå rundt i byen var det meget nemt at få en fornemmelse for præcis, hvordan folket levede. Vægge blev stadig charred fra madlavning, stenrulle døre sad stadig ved indgange, såvel som luftakslerne absorberede lys, ligesom de har gjort i århundreder. Faktisk opdager arkæologer de ældste dele af byen tilbage 4000 år! Kristne i de 6 såvel som 700 har kun gjort dem meget mere sofistikeret såvel som dybere.

Den underjordiske by Kaymakli, Cappadocia, Tyrkiethe labyrinten af ​​den underjordiske by Kaymakli. Cappadocia, Tyrkiet
At se et syn som utroligt som Kaymakli syntes svært at top, men Cappadocia er fuld af rejsendes ædelstene. En dag gik vi ud på en 6 km vandretur med Pigeon Valley såvel som i Uchisar. Pigeon Valley var en sensationel vandretur med buer samt tunneler af sten omgivet af toppe såvel som mærkelige former.

En smule creek skåret med dalen såvel som alle blomster var i blomst. Da vi viste sig i Uchisar, ledte vi til slottet, et stort kompleks af tunneler samt vinduer satte på et hundrede meter høj klippe. Udviklet i de byzantinske tider var det det bedste udsigtspunkt for at se hele Cappadocia-regionen, selv den 3916 m højeMt. Erciyes, som er ansvarlig for at producere landskabet, der eksisterer i dag.

Den Incredible Pigeon Valley, Cappadocia, Tyrkiet

Det sensationelle Uchisar slot. Cappadocia, TurkeyViews fra Uchisar Castle. Cappadocia, Tyrkiet

Med alle dale såvel som spor omkring Cappadocia har vi måske hiked hver dag i en måned såvel som stadig havde ting at se. Vi valgte en meget mere vandretur til at udføre i vores tid der. Vi gik 12 km fra Gerome til Cavusin ved hjælp af Meskendir Valley, den røde dal såvel som øget dal. hvor som helst vi kiggede var meget mere af de ulige former såvel som formationer såvel som vi gjorde vores metode med dalen, hver en ændret farve, fra guld, til hvid, rødt, samt endelig øget farve lige før vi gjort det til cavusin.

Vandreture med Meskendir Valley. Cappadocia, Tyrkiet

En bit shop under vores vandretur (som var yderst usædvanligt at se!). Meskendir Valley, Cappadocia, TurkeyGoats på vejen med den dejlige Red Valley bag os. Cappadocia, Tyrkiet

Vi nåede Cavusin Castle ligesom skyerne såvel som regn kom så godt som det var heldig, vi bragte vores regnfrakker, da det hældte hårdt. En flod udviklet i byen såvel som vasket ud alle veje, mens vi har haft fra toppen af ​​klippen på slottet. I sidste ende gav vi op på at vente på monsunen såvel som på vej ned de stejle glatte skråninger ind i byens centrum. Vi kunne ikke krydse vejene siden af ​​floderne, der skyndte dem ned, så vi havde ingen metode til at komme til busstationen.

Heldigvis så en regional person om vores alder os på fortovet, klart frustreret, såvel som plejede at køre os til bussen. Den store ting var, at han ikke engang var i sin bil, han havde bare chai (te) med sine gode venner såvel som følte fattige for os at sidde ud i regnen. Så han faldt os ved busstoppestedet såvel som fortalte os, at bussen ville være der om en halv time, men vi fik inpatient, så vi hitch-hiked ind i byen i stedet. Det er ikke virkelig svært at tage en tur i Tyrkiet. Jeg antages et par soaking Wet Backpackers ser ikke ud som muligt at sidde på siden af ​​vejen.

Cavusin fort. Cappadocia, Tyrkiet
Vi forlod Cappadocia efter 5 dage, men vi har måske brugt uger der. Hotellet var cool, folk var venlige såvel som vandreture var verdensklasse. Åh så godt som maden var fantastisk! En nat købte vi en “keramik kebab”, som er som en gryderet i en forseglet lerpotte med et hul på toppen, hvor de sætter brøddejen.

De holder det i ovnen såvel som brødet på top bakker under forsegling i alle de lækre smag inde i gryden. Da det blev gjort madlavning, bragte de det til bordet med en hammer såvel som vi sprængte det åbne såvel som spiste den boblende hot himlen ideel ud af ler. Det var den allerbedste fjerkrækrupe nogensinde (undtagen mor er selvfølgelig, det siger sig selv).

Keramik Kebab: Fjerkræ Stew i Goreme, Cappadocia, Tyrkiet

Vi hiked, spiste, drak, udforsket såvel som så, hvad vi måske i Cappadocia om 5 dage, så vi hoppede på bussen såvel som headed for Gaizantep (Antep). En stor moderne by populær for pistachios!

Tyrkiet Travel Blogs.

Ligesom dette indlæg? Pin det!

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon Partner såvel som ligeledes en affiliate for nogle andre detailhandlere. Dette indikerer, at vi laver provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse forhandlere.