Tanjong Rhu Beach: Mangler blues i Langkawi, Malaysia

vores førerhus brise med en sparsom stedsegrøn skov for at nå denne fjerntliggende krog på øen Langkawi. Udsigten på metoden var forfriskende for at angive mindst. Der var en lille, næsten stillestående sø på den ene side af vejen, på bredden, som nogle campister kastede telte på. Fra Kilim Geoforest Park, hvor den dystre vejrforhold begyndte at hælde floder, var jeg død ængstelig for, at regnmakerne ville suge al glæden ud af denne rejse. Heldigvis regnede det ikke på stranden, da vi ankom, men skyer, den venligere, ikke-buzzkill-type, forblev truende over hovedet og slukede de blå himmel.

Placeringen kaldes Tanjong Rhu (eller Tanjung Rhu). Tanjong på malaysisk betyder Cape, såvel som RHU henviser til de typer pilet stedsegrønne træ, som ligeledes forstået som Casuarina -træ eller, mere populært, hav fyrretræ. Det er disse Casuarinas, der står langs stranden såvel som i mange dele af øen, som Cape er opkaldt efter.

En gammel miljøvenlig indikation af metal markerer metoden i bugten. Timen såvel som små arme var ved at møde på toppen af ​​uret, da vi kom der, såvel som vores maver signaliserede ligeledes, at det var tid til frokost. Heldigvis var der en lille, overkommelig restaurant ved bugten, der serverede malaysiske såvel som thailandske retter. Allerede før jeg sprang ud af førerhuset, var der allerede en uophørlig grumling af min mave, desperat tigger om noget at fordøje. Mens vi ventede på den mad, der skulle serveres, tog vi chancen for at gå ved stranden for at spare tid.

De små karstøer, der steg fra det rolige vand, fangede min interesse øjeblikkeligt. Min indsats er, at de hjælper med at temme de allerede skyede bølger, der ikke fejer dog omhyggeligt ruller langs kanalen, der adskiller Langkawi fra resten af ​​Vest Malaysia. Tanjong Rhu ligger i den nordøstlige spids af den primære ø Langkawi. Det står ikke over for det åbne Andamanhav, men fastlandet Sydøstasien. Faktisk fra Tanjung Rhu kan vi måske se den svage silhuet af bjergkanter, der løber, ligesom rygsøjlen til en sovende kæmpe, fra Malaysia til Thailand. Ja, Thailand er synlig herfra. Havde det ikke været for skyerne.

Tanjong Rhu Beach!
Tanjong Rhu Sand
Bugten er fyldt med mælkeagtigt hvidt sand. Da vi ankom, så det ud til, at det var blevet kæmmet med en kæmpe ren, da sandet havde lineære mønstre, der snakede på det. Det er en lille bugt, endnu kortere end Anawangin i Zambales. Men som Anawangin vokser stedsegrønne træer stolt på kanten af ​​bugten, med deres smalle, hårlignende blade, der overtaler omhyggeligt med vinden. Der var ligeledes bare et par turister, da vi var der, bestemt et plus. Vi delte den lille strand med fem andre små grupper, hvoraf mange var på en øhoppingturné, da de kom på personlige både. Nogle blev lige for at tage billeder, mens de andre valgte at bade i vandet såvel som solen.

Da vi vendte tilbage til restauranten, ventede vores mad allerede på os. Det var ikke svært at forstå, hvorfor omkostningerne lige her var lave; Størrelsen på serveringen var trist. Den gode nyhed er, at de smagte godt.

Kylling i gurkemeje
En frisk kokosnød senere gik vi tilbage til stranden for at tage fotos såvel som opdagede en ting, der aldrig holder op med at arbejde for at få mig til at føle mig lettere. Åh blå himmel, nøjagtigt hvordan jeg savnede dig! Den gråhed til sidst asfalterede metoden for de lyseblå himmel, hvilket kun efterlod tynde lag af cirrusskyer, der flød som de så godt ønskede at gå tabt i blues.

Mens den anden side af øen, hvor Pantai Cenang såvel som Pantai Tengah ligger, forbliver den mest fremtrædende hvide sandstrimmel i Langkawi, er det ubestrideligt, at Tanjong Rhu Beach fremmer et mere afslappende, mere charmerende miljø end resten – skyer eller nej skyer.

Sådan kommer du dertil: Fra Kuala Lumpur, Malaysia kan du flyve til Langkawi samt tage en førerhus til Kilim Geopark. Det kan også ønske, at du vil tænke på at tage sovetoget over natten fra KL Sentral til Arau (10-timers rejsetid, RM 54). På Arau Station skal du tage et førerhus til Kuala Perlis (RM 25), og derefter ombord på færgen til Kuah Port i Langkawi (RM 18). Tag en førerhus til Tanjung Rhu.

Flere tip til YouTube ⬇

Relaterede indlæg:

Pantai Cenang såvel som den kriminelle handling for entusiasme i Langkawi, Malaysia

Kilim Geoforest Park: The Soaring Spirits in Langkawi, Malaysia

7 ting at udføre i Langkawi, Malaysia: Overnatning

Tropical Resort: Where to stay in Langkawi, Malaysia

Panorama Langkawi svævebane, Malaysia: 6 ting at forvente

Peninsular Malaysia: Prøve 1-ugers rejseplan

Langkawi, Malaysia: Budgetplan rejseguide

How to get to Langkawi from Kuala Lumpur by Sleeper Train as well as Ferry – Malaysia