Farvel Guatemala, hej der Cuba – vores rejse fra Lake Atitlan til Havana

Vi kan næppe bestå af vores glæde, da vi ventede på molen til den næste Lancha (båd) for at tage os fra vores Santa Cruz -hus til Panajachel. Dette var begyndelsen vores rejse til Havana, Cuba. En del af os var uheldigt at sige farvel til Guatemala såvel som vi virkelig havde ønsket vores to måneders ophold på den charmerende Lake Atitlan … men vi er såvel som var forberedt til en ændring af landskabet!

Denne rejse skulle være en ferie for os. Da besværet med at opdage web i Cuba såvel som med omkostningerne ved forbindelse pr. Time var så høje, tog vi en beslutning om at tage lang tid fri. Vi arbejdede vanskeligt at forberede alle vores freelance -artikler såvel som artikler til vores websted inden afgang, arrangerede nogle sociale netværksartikler såvel som sendt de nødvendige e -mails.

Vi gik offline!

Venter på, at Lancha -båden tager os til Panajachel
Det var en lang rejse fra Santa Cruz til Panajachel til Guatemala City til Panama City til Havana, men da vores fly rørte ved lufthavnen, var vi officielt på ferie. Denne rejse handlede om at være rejsende – ikke blogforfattere såvel som rejsende, bare rutinemæssige rejsende. Vi organiserede stadig at tage billeder såvel som at lave videoer, men uden frister for artikler, ingen distraktion fra socialt netværk eller behov for (ønsker) for at inspicere e -mails, ville vi være i stand til at sparke tilbage såvel som at glæde os over seværdighederne, Synes såvel som lugt omkring os.

Ankomsthallen ved Havana -flykerminalen var et totalt rod. Folk var hvor som helst, som de var tabt, såvel som der var betydelige line-ups til indvandring såvel som sikkerhed. Bagage blev stablet tilfældigt omkring flysterminalen såvel som bagage -transportbåndet bevægede sig i en snegle tempo. Der var ingen aircondition i bygningen såvel som den sene eftermiddags fugtighed var så tyk, at vi havde svært ved at trække vejret. Vores hud var klistret såvel som fugtig såvel som vi ikke havde noget vand at drikke. Vi havde været i transit i betragtning af at kl. 05.00 den dag såvel som var i det beslutte krav om et brusebad …

Men alt dette gjorde ikke noget, vi var i Cuba! Ingen mængde af varme eller bagage -irritationer kan komme til os, vores humør var høje, så godt som vi var så ekstatiske over at være i Caribien.

Flyeterminalen findes cirka en time uden for Havana såvel som heldig for os, vores taxa -bilist var i stand til at tale noget engelsk såvel som måske fortæller os lidt om forskellige bygninger såvel som områder, da vi kørte ind i byen. Gamle biler og lastbiler fra 1950’erne gik forbi, hestevogne delte vejen, såvel som da vi trak ind i byen, var vi i ærefrygt for de smuldrende, farverige bygninger rundt omkring os.

Dette var den Havana, vi havde afbildet.

Vores bilist forstod nøjagtigt nøjagtigt, hvordan man kommer til vores CASA -specifikke (homestay) såvel som vi blev mødt af en smilende fina såvel som hendes mand, Daniel. Vi havde organiseret for at bo på CASA -oplysninger overalt i landet. For en brøkdel af omkostningerne ved et hotel kan rejsende bo hos husholdninger samt have dit eget personlige rum såvel som brusebad i Cuba. De har morgenmad såvel som tilbudt middag (hvis du vil), men den allerbedste del er, at du behandles som husholdning såvel som er i stand til at blive hos regionale mennesker såvel som at tale med dem om dit land, mens du opdager om deres. Dette er ligeledes en fremragende metode til at hjælpe med at lægge nogle penge i cubanens lommer snarere end regeringens.

Den charmerende CASA ville vi være 5 dage i
Vi trak vores poser op ad trin til det andet niveau hjem, såvel som da døren åbnede, faldt vores kæber faktisk. Casa var smuk! Væggene blev malet med en pastel fersken såvel som gul, mens lofterne var 5 meter høje såvel som rimmet med en ekstremt detaljeret kronestøbning. Der var en betydelig ophold såvel som spisestue, et køkkenområde, der tilbydes til vores brug såvel som lidt udenfor siddepladser. Vores soveværelse var stort med to senge, en kommode, aircondition samt et personligt badeværelse.

Vi troede, at husstanden delte hjemmet, men så opdagede vi, at de ejer hele gulvet, såvel som deres personlige hus var direkte på tværs af hallen. De fire rum i vores side af CASA var til turister såvel som vi var i stor forretning med nogle canadiere, spanske såvel som schweiziske rejsende.

Vi glædede os over hummer, snapper såvel som svinekød måltider på casa! Daniel er en enestående kok
Fina talte engelsk så godt som vi var i stand til at få nogle koncepter fra hende om, hvor man skulle spise, såvel som hvad man skulle se i nærheden af ​​CASA. Vi havde ligeledes mange bekymringer for hende, der vedrørte vores personlige sikkerhed, somNå som sikkerheden ved vores personlige ejendele, mens de er i byen. I Guatemala, selvom landsbyerne ved Lake Atitlan er temmelig sikre, er det at gå mellem en masse landsbyer ganske meget et nej, da muligheden for at blive frarøvet er relativt høj. Da vi var i Guatemala City (hvor kriminalitet, røveri såvel som mord er chokerende hyppigt) var vi nødt til at blive i et lukket kvarter om natten, såvel som selvom flysterminalen kun var 1 km fra vores hostel, var det stadig Brug for at tage en taxa der for at forhindre at blive kruset!

Vi følte os absolut risikofri såvel som sikre, mens vi boede i Santa Cruz/Paxanax, såvel som mens vi rejste i Antigua. Imidlertid forstås Latinamerika for sin frygtelige kriminelle overtrædelse såvel som høje mordpriser.

At rejse til Cuba var et frisk pust. Vi var ikke længere nødt til at bekymre os om vores personlige ejendele såvel som vores personlige sikkerhed. Dette caribiske land er stolt af at være en risikofri placering for rejsende, hvilket er fantastisk at tænke på det er omgivet af et par af de mest farlige lande på jorden ..

At bære rundt i vores cam var ingen problemer (selv om natten), såvel som vandrende hus ved midnat ned i mørke gyder var fint, da alle var ude såvel som omkring indtil kl. 23.00 eller midnat hver nat … endda familier. Fina bad os om ikke at bekymre sig om noget – højst skal du bare holde vores cam i vores taske snarere end på vores bære sent om aftenen.

Den store biograf tændte om natten

Vi opdagede snart, at en del af grunden til, at Cuba har en så lav kriminel overtrædelsesrate, er CDF (udvalg for forsvaret af revolutionen), som er som et kvarter, der findes i hver by såvel som landsby. 95% af alle støtteberettigede cubanere er medlemmer af denne gruppe såvel som selvom det kan gå imod nogle grundlæggende privatlivsrettigheder, som vi tager for godkendt i Vesten, holder det den strafferetlige overtrædelsesrate nede til et minimum.

Vores nye Hold Fina gik ikke nærmere ind på sikkerhed i Cuba, men hun behøvede ikke det. Vi følte os allerede risikofri bare ved at måle energien udenfor. Efter at have slukket en velkomstdrink af lyserosa, frisk guava juice, var vi parat til at ramme byen. Det gjorde ikke noget, at vi havde rejst i lang tid såvel som var varme såvel som klistrede, vi valgte at have et brusebad. I stedet dumpede vi bare vores tasker på gulvet såvel som generelt løb ud af CASA for at tjekke den livlige by Havana.

Hold øje med at høre om vores uge brugt i Havana – total med billeder samt en interessant video!

Quick Travellers ‘Notes:

Flyvning fra Guatemala (GUA) til Havana (HAV) til San Jose (SJO) = $ 710 USD / Person

Taxi fra Havana Flight Terminal til Central Havana = 20 – 25 CUC ($ 20 – $ 25)

Privat rum hos Casa Daniel & Fina = $ 7,50 / person

Turistkort (obligatorisk til at gå ind i Cuba) = $ 20 / person

En særlig tak til Casa Daniel Y Fina, alias, Casa Habana Blues 1940 og Hostels Club for at holde os under vores ophold i Havana. Som altid forbliver alle tanker, meninger såvel som evalueringer vores egne på trods af enhver form for modtagne gratis tjenester.

Lyve det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -partner såvel som ligeledes et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indikerer, at vi foretager provisioner, hvis du klikker på links på vores blog samt køb fra disse detailhandlere.