En hurtig tur fra Ulan Bator – Terelj National Park

Efter vores 6 -dages tur i den mongolske ørken og vores episke 8 -dages trek langs Chulut -floden, løb vi tør for tid på vores 30 -dages visum i Mongoliet, så Vi valgte at tjekke Terelj National Park, før vores tid var oppe. Vi tog bussen fra Ulan Bator kl. 12:00 (3 timer/2500mnt) fra stop overfor Narantuul Hotel på Peace Ave. Da vi ankom til vores GER -lejr, vidste vi, at vi ville have det godt!

Terelj Lodge
Dariece og jeg elsker at komme til et nyt rum, og en ny ger (traditionelt mongolsk nomadisk hjem) er ikke anderledes … faktisk er det bedre! Vi havde vores egen private ger med 2 gode store senge og en spektakulær udsigt over nationalparken. Vores brusere i Mongoliet har været ugers mellemrum, og når vi endelig kommer under Jets, er det typisk meget mere som en utæt vandhane. Men bruserne på Terelj Lodge ($ 40/GER) var helt utrolige! Betydelige regnbruser med regnbruser sprængte rør varmt vand ud i et pletfrit, rent brusebad. Vi var i himlen! (Ingen billeder af os i bruser, undskyld)

Vores fantastiske ger på Terelj Lodge
Vi tog en hurtig vandretur omkring vores område den første dag, og for en gangs skyld i Mongoliet skinnede solen! Vi kiggede på restauranten på vores hytte og var forbløffet over, at rødvinen var overkommelig! Selvfølgelig, hvis du ved noget om os nu, købte vi en flaske (okay 2) og glædede sig over nogle lækre australske røde under den glitrende blå mongolske nattehimmel.

Vores ger havde en god lille komfur inde, som vi ikke rigtig havde brug for, fordi det var temmelig varmt om natten, men vi tændte det alligevel og sved det ud i en sauna-lignende atmosfære inde. Vi ville bare have en ild.

Den næste dag gik vi ud på en god lang vandretur omkring den sydlige rækkevidde af Terelj National Park. Vi gjorde alle de turistede ting (som ikke rigtig er som os), men vi glædede os grundigt over det. Vi kiggede på Turtle Rock, som er en enorm rockedannelse, der ligner en … du gættede det, Turtle.

Hej, den klippe ligner en skildpadde!
Efter Turtle Rock fortsatte vi med at vandre rundt i parken. Vi spiste frokost på en god lille klippeside, bare Dariece og I. Vi kiggede ud over parken og et stort kloster, der hang til en klippe.

Vores smukke lille picnicplads
Den sydlige ende af Terelj er ret udviklet med tætte spredninger af overklasse GER-lejre. Vi havde ikke tid nok til virkelig at vandre ind i den smukke vildmark, som vi er kommet til at værdsætte i Mongoliet, men vores lille vandretur gav os stadig en idé om topografien i denne fantastiske nationalpark.

Vandring Terelj National Park
Da vi kom tilbage til vores ger, glædede vi os over et andet fantastisk brusebad (havde tre i alt). Vi tilbragte en anden nat med at nippe til rødvin og nyde den varme ild inde i vores lille ger.

Efter vores 8 -dages Trek og Gobi Desert Trip var det godt at bare slappe af på et godt sted og glæde ved nogle afslappede vandreture. Terelj var lige stedet at gøre det, og vi er glade for, at vi tog den hurtige tur der fra Ulan Bator. Terelj Lodge var bestemt den bedste Ger -lejr, vi har opholdt sig i, og vi behandlede os godt, mens vi blev der.

Nyder synspunkterne

Nu er vi tilbage i Ulan Bator, og i dag hopper vi på det transsibirske tog, der går op til Baikal-søen i Rusland! Vi er meget kede af at forlade Mongoliet, men vi er glade for at se, hvad resten af ​​denne fantastiske tur har i vente.

For meget mere information, sørg for at tjekke vores guide til rejsende Mongoliet.

Tjek vores Terelj National Park Video!

Meget flere Mongolia -blogs

Kan lide det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geder på vejen er en Amazon -associeret og også et tilknyttet selskab for nogle andre detailhandlere. Dette indebærer, at vi tjener provisioner, hvis du klikker på links på vores blog og køber fra disse detailhandlere.